~Selamat Datang Ke Dunia Penulisan Ku~

Aku suka menulis, walaupun bukanlah seorang penulis yang profesional. Dengan menulis, aku rasa begitu tenang. Minat menulis telah wujud dalam diri sejak ku di bangku sekolah lagi. Kebanyakkan penulisan dalam blog ini adalah cerita-cerita koleksi peribadi, cerita pengalamanku sendiri, Persepsi diriku sendiri dan sekadar berkongsi info dengan rakan pembaca yang lain. Turut dimuatkan dalam blog ini lagu-lagu kegemaranku. Selamat Datang ke Dunia Penulisan Mawar Aziz. Terima kasih atas sokongan kepada semua penyinggah di blog yang tak seberapa ini. Selamat Membaca!


Wednesday 15 February 2012

Matahari Terbenam

Uiks.. sejuk lak pagi ni. Mana idaknye, semalam hujan di bumi Kluang. So, suasana sejuk tu still terasa hingga ke saat ni.

Biasanya rutin aku time-time cenggini, aku sedang sibuk di luar rumah, busy dengan menjirus pokok-pokok rumah aku, tanaman-tanaman aku sambil menyapu longkang dan halaman rumah. So hari ini, memandangkan hujan dah tolong jiruskan pokok aku malam tadi, i decide untuk membusykan diri di hadapan laptop ni :)

Semalam aku ingat nak update blog, pasal kek coklat. hehe.. lama dah tak buat, semalam baru buat. Tapi tetiba mood penulisan pulak kurang. Tarra.. hasilnye seperti gambau di sebelah. hehehe.. tapi nak post kan resepinya, ingat entry yang akan datang baru aku tulis pasal kek kukus coklat ni. hehe.. sebabnya hari ini aku nak cerita sikit salah satu kegemaran aku :)

Selain bunga Mawar, antara lain yang jadi kegemaran aku adalah 'matahari terbenam' dan 'matahari terbit'. Untuk setakat ini, koleksi gambar yang aku ada dan tangkap sendiri adalah gambau matahari terbenam, sebab matahari terbit, normally time tu aku kat rumah, tak ade keluar kat mana-mana, busy uruskan anak2 nak g sekolah or masih terbongkang atas katil. hehehe.. so, if aku berada di mana-mana je time petang and nampak matahari terbenam, aku akan cuba snap suasana petang itu sebagai simpananku.  Even kalau ada kawan-kawan FB yang attachkan gambar matahari terbenam, aku akan mohon untuk tag.

so, disini dengan suka citanya aku nak share gambau2 ni di blog ni. Jom cuci mata :)














Gambar-gambar ni semua aku tangkap sendiri. Just pakai handphone yang cikai ajer. Sebenarnya ada beberapa keping gambau lagi yang ade dalam memory simkad aku. Tapi baru-baru ni memory simkad tu dah tak boleh detect plak. Frust betol aku. Takut kena format je, sure gambau2 tu sume ilang. huhu.. then aku nak share gak gambar-gambar yang aku tag dari kawan-kawan FB aku. Gambar-gambar ni hak milik terpelihara tau dari tuan punye gambar. Ni pun aku upload dulu baru nak pi mintak izin kat tuan punya gambau.


Gambar ni aku save dari facebook Zeti Aktar Al-Aziz


Gambar ni aku save dari facebook: Megat Azwan Ishak

Juga dari rakan facebook ku: Megat Azwan Ishak



Dari Facebook Megat Azwan Ishak


Gambar-gambar yang cantik sangat ni aku save dari rakan facebookku : En Megat Azwan Ishak. :) sangat cantikkan? sedap je mata memandang, rasa begitu tenang. Untuk en megat, tak apa ke saya share gambar ni? kalau tak boleh, bagitau ye.

Credit untuk encik Megat atas gambar-gambar ni. Sambung cerita sikit, if rakan blog nak tau, en megat ni salah seorang juru kamera yang professional, even ofis PEERS aku dulupun bayar en Megat ni untuk kerja-kerja photografi untuk kajian Taman Negara Endau Rompin. Gambar memang class and puas hati :). So sesiapa yang berminat nak tengok hasil gambar en Megat, or mana tau nak gunakan perkhidmatan yang ditawarkan oleh beliau, bolehlah cari beliau kat facebook atas nama: Megat Azwan Ishak. Aku tak surelah en Megat ni ada blog ke tak. Nanti aku tanye. If ade, i'll share the info kat bahagian komen :)

Jom tengok lagi beberapa keping gambar matahari terbenam yang aku save dari rakan FB aku, iaitu  Encik Nor Effendi, Mr Lim Poh Tiong dan Puan Herlina Ab Aziz  :). Credit gak untuk Encik Nor Effendi, Mr Lim Poh Tiong, sis Herlina Ab Aziz dan sis Zeti Aziz Al-Aktar. 

Mohon share gambar ye semua pemilik gambar asal yang saya masukkan di sini. Terima kasih semua :)

Gambar ku ambildari rakan facebookku: Nor Effendi


Ni gambar dari rakan facebookku: Lim Poh Tiong
Ni juga gambar dari rakan facebookku: Lim Poh Tiong

ni gambar aku ambik dari facebook Herlina Ab Aziz
Bila tengok2 balik semua gambau ni, satu je yang aku fikir dan bisik dalam hati iaitu "Allah itu indah", "Allah itu sempurna" dan apa saja ciptaan-Nya adalah seindah dan sesempurna-Nya. Subhanallah :)

Sekian. 


5 comments:

  1. Assalamualaikum..

    Terima Kasih kerana dapat berkongsi gambar2 saya kedalam blog...

    "Allah itu indah", "Allah itu sempurna" dan apa saja ciptaan-Nya adalah seindah dan sesempurna-Nya. Subhanallah :)

    MAI...

    ReplyDelete
  2. Waalaikumussalam

    En Megat Azwan ishak ye? terima kasih sekali lagi atas kebenaran share kan gambar encik.En megat ade blog tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama2, terima kasih juga kerana sudi memaparkan gbr2 yg tak seberapa tu... Minta maaf, saya tidak mempunyai blog lagi kerana kesuntukkan masa utk mengendalinya.... hanya tinggal facebook sahaja.

      TQ..
      MAI...

      Delete
  3. cantik! selalu kalau nak balik time matahari nk terbenam mesti sy slow2 sikit kt area lombong tu..tp nk tgkp gambar fon xde kmera lak..huhu

    meh follow sy kak..tp baru je lg..

    http://www.aizaizan187.blogspot.com/

    hehe..

    ReplyDelete
  4. aiza..ok,nanti jap lg akak jd follower ko. Ko dah jadi follower akak blom? jangan lupa join ok!:) bagus, teruskanmenulis. Actually dengan menulis di blog ni,boleh release sikit tension kita tau.

    Rindu gak permandangan kat area lombong tu.. cantikkan, tp tak lama lg dah naik pembangunan, ilang dah kot permandangan indah kat situ..

    ReplyDelete